Στην προσέγγιση Μοντεσσόρι ,αντιλαμβανόμαστε το παιδί ως ένα άτομο που ανήκει στον εαυτό του και διανύει την προσωπική του πορεία . Το υποστηρίζουμε σαν ένας καλοσυνάτος καθοδηγητής. Το παιδί δεν είναι κάτι που πρέπει να σμιλευτεί ώστε να γίνει αυτό που εμείς φανταζόμαστε ως την εκπλήρωση των δυνατοτήτων του, ούτε για να αντισταθμίσουμε τις δικές μας εμπειρίες ή τις δικές μας ανεκπλήρωτες παιδικές επιθυμίες.
<< Οι εκπαιδευτικοί το ίδιο και οι γονείς συμπεριφέρονται όπως οι καλοί κηπουροί και καλλιεργητές στα φυτά τους >>.
Δρ. Μαρία Μοντεσσόρι , Η διαμόρφωση του ανθρώπου.
Αυτό που μας φαίνεται σαν πολλοστή επανάληψη του ίδιου ενοχλητικού παιχνιδιού , ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ είναι η προσπάθεια του παιδιού να τελειοποιήσει τις ικανότητες του .
Οι δραστηριότητες συνήθως στοχεύουν σε μια συγκεκριμένη δεξιότητα. Για παράδειγμα , η τοποθέτηση μιας μικρής μπάλας σε ένα κουτί μέσα από μια μικρή τρύπα επιτρέπει στο παιδί να αναπτύξει αυτή τη δεξιότητα. Αυτό διαφέρει από πολλά παραδοσιακά παιχνίδια που συνδυάζουν πολλαπλές δεξιότητες.
Οι δραστηριότητες Μοντεσσόρι είναι ολοκληρωμένες .
Η ολοκλήρωση μιας δραστηριότητας παίζει ρόλο στο να νιώσει τη χαρά της δημιουργίας και της επίτευξης του στόχου.
Οι δραστηριότητες οργανώνονται συχνά σε ξεχωριστούς δίσκους και καλάθια .
Μέσα σε κάθε δίσκο υπάρχει ότι χρειάζεται το παιδί για να ολοκληρώσει τη δραστηριότητα μόνο του.
Ακολουθήστε τον ρυθμό και τα ενδιαφέροντα του παιδιού.
Του δίνουμε χρόνο να επιλέξει μόνο του .
Αφήστε το να ασχοληθεί με τη δραστηριότητα για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί .